Za zážitky do Krkonoš – výlety z Pece pod Sněžkou díl 3.

Pec pod Sněžkou je českou destinací se spoustou míst, které stojí za to navštívit. Přicházíme se třetím, závěrečným dílem našich toulkách po krásách tohoto malebného kraje. Vydáme se do Slatinné stráně, Údolí Zeleného potoka a do Velké Úpy.

Slatinná stráň

Popis trasy: Pec pod Sněžkou – Slatinná stráň – Pražská bouda – Pec pod Sněžkou
Délka trasy: 3 hodiny
Začátek této turistické trasy je z křižovatky na začátku Pece po mostě kolem hotelu Corso. Hned za mostem se vydáte kolmo nahoru do stráně a po 100 metrech protneme cestu tzv. „Orlíkovku“, to je bod pro lepší orientaci, Vy se ale ovšem budete držet žluté značky, která pokračuje vzhůru. Ve stoupání budete cca po 200 m přecházet potůček. Pokračujete stále do kopce, až budete procházet kolem Jančíkárny, kde se napojíte na asfaltovou silnici, která Vás zavede kolem Javorských bud až k Vébrovce. Odtud se už můžete krásně rozhlídnout do Javořího údolí až po Velkou Úpu. Od Vébrovky budete ještě kousek stoupat na Slatinnou stráň. Odtud se otevře nádherný výhled na Sněžku, Studničnou a Luční horu. Tady se můžete rozhodnout, zda půjdete dál po žluté ke Kolínské boudě a pak na Pražskou nebo rovnou na Pražskou. První cesta je asi jen o 0,5 km delší než jít přímo a vede kolem úbočí Černé hory. Odtud se vydáte opět po žluté k Husově boudě a dál po modré, vesměs to je pořád stejná cesta až do Pece. Pokud budete mít u Pražské ještě dostatek sil, můžete si výlet prodloužit o kousek dál po červené stezce k Lesní boudě. Je to asi 2,5 km navíc.

Údolím Zeleného potoka

Popis trasy: Pec pod Sněžkou – Velká pláň – Chaloupky – Zelený potok – Pec pod Sněžkou

Délka trasy: 2 hodiny

Vyrážíte z hlavní křižovatky v Peci pod Sněžkou, pokračujete kolem hospody Na Peci směr lanovka Sněžka. Až minete hotel Hořec, za ním odbočíme doleva a pokračujeme na Velkou pláň. Pokračujete dál, kolem penzionu Veronika, k malému rozcestí. Zde se vydáte vlevo po červené značce a po pohodové silničce dojdete k nově zrekonstruované kapličce střežené měděným poutníkem. Toto místo se nazývá Chaloupky. Cesta dál pokračuje lesem, minete přírodní skalku na podzim plnou rozkvetlého vřesu. Vlevo pod Vámi bude hučet Zelený potok, až dojdete k mostu. Tady se musíte rozhodnout, zda si vyjdete až na Jelení louky nebo se navrátíte do Pece údolím Zeleného potoka. Cesta zpět je úzká lesní cestička lemující chladný potůček, který po cestě několikrát přejdete.

Velká Úpa – Výsluní

Popis trasy: Pec pod Sněžkou – Zadní Výsluní – Velká Úpa – Pec pod Sněžkou
Délka trasy: 2,5 hodiny
Velká Úpa je součást obce Pec pod Sněžkou. Tato túra je spíše určena pro méně zdatné anebo jako odpočinková. Trasa začíná v Peci pod Sněžkou na křižovatce. Odtud vychází za restaurací El Toro po jižní stráni nahoru k chatě Irena. Po počátečním výstupu lesem dojdete na mítinku, na které se většinou pasou ovce. Pokračujete po cestě dál nahoru lesem, po silnici až k rozcestníku známému jako “Šraml“. Zde je umístěna informační tabule, která Vás seznámí s historií tohoto místa. Od Šramlu se vydáte dál po žluté dolů a po necelém kilometru odbočíte doleva na cestu k chatě Foměnka na Zadní Výsluní. Cestou se můžete kochat nádherným údolím Velké Úpy. Uprostřed uvidíte lanovku na Portášky a pod sebou barokní kostelík Velké Úpy. Po silničce půjdete dál dolů do vsi. Zde je možnost vyjet lanovkou na Portášky a buďto pokračovat dál nebo sjet zase zpátky. Zpět do Pece pod Sněžkou vás dovede modrá stezka. Nazývá se také „horní cesta“ mezi Úpou a Pecí. Za zhlédnutí stojí velmi známá úpská líheň pstruhů. Modrá stezka vede po železném mostě přes řeku Úpu a pak pokračuje vpravo nahoru kolem Marienky. Z Úpy je to do Pece už jenom 1,5 km po klidné značené silnici.

Líbí se vám článek? Doporučte jej přátelům: